יעוץ מס
אחד מההבטים הכי חשובים בראיית חשבון הוא המיסוי. אחת מהסיבות החשובות לדרישה לפי החוק עבור ניהול הספרים התקין וההתנהלות הפיננסית-חשבונאית הנכונה היא שככה המדינה גובה מיסים ביתר קלות על הפעילות העסקית וההכנסות שלכם.
זו הסיבה ששירותי יעוץ מס הם שירותים חשובים מאוד הניתנים כחלק משירותי הנהלת החשבונות כאשר מקימים או מנהלים חברה. כלומר, קיימים משרדים של הנהלת חשבונות שמציעים שירותי יעוץ מס, אותם נותן יועץ מס המוסמך לכך במיוחד. הוא יכול להיות מנהל חשבונות שהוכשר ביעוץ מס, רואה חשבון או אדם שקיבל הכשרה בלעדית עבור יעוץ מס.
קיימים גם משרדי יעוץ מס שמספקים שירותים של ראיית חשבון והנהלת חשבונות ללקוחות שלהם, וזה כמובן מאוד מקובל. אפשר כמו כן לקבל יעוץ מס באופן נפרד לשירותי ניהול החשבונות, למרות שיש קשר בין שני הדברים.
יעוץ מס- מהו תפקידו של יועץ המס?
יועצי מס נותנים שירותי יעוץ בנושאי מיסוי. העולם של יעוץ המס כולל תקנות, חוקים ונהלים רבים. יועצי מס מייעצים לעסקים, לחברות, לשכירים ולעצמאים. יועץ מס לא חייב להיות מנהל חשבונות או רואה חשבון.
על מה אחראי יועץ המס?
- * למלא דוחות – יועץ המס עוזר ללקוחות שלו למלא את הדוחות הרלוונטיים כמו למשל דוחות שנתיים, דוחות למע"מ, דוחות לביטוח לאומי, דוחות של חברות ועוד. יש אפשרות שבה היועץ ימלא את הדוח בעצמו ויגיש אותו או שהוא רק יסייע ללקוח למלא את הדוח בעצמו.
- * לייצג נישומים אל מול רשויות המס – הרבה פעמים יועצי המס מייצגים נישומים אל מול רשויות המס וביטוח לאומי.
- * תכנון מס – אחד מהשירותים שיועצי מס מסוימים מציעים הוא תכנון מס – כלומר תכנון פיננסי שמיועד להפחית את כמות המס השנתית.
- * החזרי מס – החזר מס הוא שירות שעקרונית מיועד לשכירים אבל יכול להיות מיועד גם לעצמאים. יועץ המס יכול לבדוק, לפי הדוחות, אם בן אדם זכאי להחזרי מס. לאחר מכן הוא יכול להגיש בקשה בשם אותו אדם, בדרך כלל תמורת אחוז מההחזרים.
חוץ מהשירותים האלה, יעוץ מס יכול גם לכלול ליווי ויעוץ עסקי, שירות מול ביטוח לאומי, ליווי תהליך סגירת תיק במס הכנסה, עזרה בהשגת מימון וגיוס הון, יעוץ בענייני דיני עבודה, יעוץ בשלבים השונים של הקמת וניהול חברה ועוד.
יועצי מס טובים דואגים לצרכי הלקוח ולמאפיינים החשבונאים שלו. המשרד מנהל את החשבונות של מאות הלקוחות העצמאיים ומטפל בכל אחד מהם בצורה אישית, מקצועית ואדיבה. עוד תחומים שבהם עוסקים משרדי יעוץ מס כוללים לפעמים ביטוח חיים, החזרי מס, הצהרות הון, פתיחת עוסק פטור הן לעצמאים והן לשכירים, מס הכנסה שלילי, ועוד.
לפי החוק, יש שלושה גורמים שיכולים לנהל חשבונות עסקיים, ארגוניים או פרטיים: רואה חשבון, יועץ מס ומנהל חשבונות. התפקיד של יועץ המס הוא לעזור ללקוחות שלו למלא את הדיווחים שלהם ולהגיש אותם לרשויות המס השונות, לספק להם יעוץ כלכלי, יעוץ פנסיוני, תיאום מס, דו"חות שנתיים, לעזור להם בניהול החשבונות שלהם, לעזור להם לפתוח תיקים במוסדות המיסים, ולייצג אותם ברשויות המס.
יועץ מס גם דואג לחסוך ללקוחות שלו בזמן הנדרש לנהל את החשבונות של הלקוחות שלו ולהגיש את הדוחות. יועץ המס זה תפקיד מאוד אחראי עבור כל בעל עסק, כי שם בעצם נפגש הכסף עם החוק. כדאי לבחור את יועץ המס דרך המלצות מוקפדות ולברר אם הוא חבר בלשכת יועצי המס.
לסיכום, השירותים אותם יועצי מס מספקים הם: הנהלת חשבונות מכל הסוגים, דוח חודשי, דוח רבעוני ודוח אישי לסוף השנה, הגשת מאזן רואה חשבון עבור חברות, הצהרות הון, פתיחה של תיק בביטוח לאומי, במס הכנסה ובמע"מ, טיפול מול כל מיני רשויות כמו ביטוח לאומי, מע"מ, מס הכנסה, חשבות שכר ודיני עבודה וליווי ופתיחת עוסק מורשה, ליווי צמוד במקרים של סכסוך עבודה, מיקור חוץ, החזרי מס, תאומי מס, טיפול בארגונים ועמותות, פתיחת עמותות, רישום ועוד, ייעוץ וליווי עסקי צמוד מהרגע של פתיחת העסק, עם הפקת דוחות, כולל דוחות רווח והפסד, עם תזרים מזומנים וניתוח עסקי כולל קבלת החלטות. לקריאה נוספת כיצד רואה חשבון יכול להועיל לעסק שלכם לחצו כאן.