דה-סבן

תדמית עסקית

המונח תדמית עסקית או מיתוג עסקי נולד עם ההבנה כי עולם הצרכנות הוא עולם רגשי ומרבית הצרכנים מנהלים את רכישותיהם על סמך תחושות והדרך בה הם רואים את בית העסק. בדומה לבני אדם השופטים זה את זה על פי מראה, לבוש, תספורת, רושם ראשוני, תחום עיסוק וכדומה, גם עסקים אוחזים בתדמית המהווה קיצור דרך אל לב לבו של הצרכן ומשם אל כיסו. הצורך בתדמית עסקית מותאמת לצרכי העסק וזה דבר הכרחי, הן לחברות ענק ותאגידים והן לעסקים קטנים לאחר שהחליטו לבצע הקמת חברה, וזאת הסיבה לכך שיזמים בתחילת דרכם משקיעים לא פחות בבניית התדמית והמיתוג מאשר במוצרים ובשירותים של בית העסק הקורם עור וגידים.

 

איך בונים תדמית עסקית?

החשיבה על התדמית, כאמור מגיעה עם תחילת הדרך, אולם גם עסקים וותיקים וקיימים לעתים עוצרים לחשוב על האמירה והזהות העסקית אותה הם מעוניינים לשווק ללקוחות הפוטנציאלים שלהם ומייצרים שינוי. התדמית העסקית נבנית בפרמטרים הבסיסיים ביותר בניהם שם העסק, הלוגו והסלוגן אתם ישווק, השפה בה הוא פונה ללקוחותיו, מסעות הפרסום בהם הוא בוחר לצאת- מיקומם ותוכנם ועד למיקום הפיזי/גיאוגרפי שלו, מראה המשרדים, קוד לבוש העובדים ועוד.

 

קיימת גם חשיבות גדולה באחידות והתקשורת בין הפרמטרים השונים ומומלץ להסתייע ביועץ עסקי על מנת לבנות תדמית עסקית מדויקת המשקפת נאמנה את פני העסק ושירותיו, וסוללת את הדרך אל קהל הלקוחות המיועדים. חשוב לציין כי בין אם אתם פותחים עוסק פטור, או בעלי חברה גדולה, ואולי אפילו אם אתם מנהלים מותג מוכר- תדמית עסקית ושימור לקוחות רלוונטים לכולם באותה מידה והכרחית לשגשוג העסק.

 

שימור תדמית עסקית

שימור התדמית העסקית לאורך זמן הוא אתגר מהותי לבעל העסק, אשר במקרים רבים מבקש לעסוק בתחום פעילותו ועולם השיווק והמיתוג הוא בבחינת ביטול זמן עבודה. בפועל אין מדובר בבזבוז זמן כי אם בהשקעה ההופכת את העסק לנכס מניב לטווח הארוך ואינה מתייחסת רק אל הפעילות המתקיימת בהווה. בזכות חשיבה נכונה ובניית מיתוג חכם ומצליח ניתן להגיע אל לב הצרכנים ולהיתפס בעיניהם כמקצועי/ אמין/ שירותי/ איכותי/ יוקרתי ו/ או תדמית רלוונטית אחרת. השקעה בפעולות שימור קבועות שיבססו את מעמדו של העסק בציבור הלקוחות היא השקעה הכרחית, ובמקומות מסוימים אף עשויה להיות חסכונית לטווח הארוך, בזכות שימור לקוחות קיימים אשר מצריך משאבים פחותים מאלה הנדרשים לגיוס לקוחות חדשים.

 

שימור לקוחות נגזר גם מהתנהלות מסודרת ומאורגנת של הפיננסים של העסק: למשל, ניהול חשבונות שנתיים מסודרים והגשה של דו"חות שנתיים בזמן, יאפשרו לכם להגיע למאזן כספים מדויק יותר מול הלקוחות ויתנו תדמית אמינה ויציבה לעסק. יתר על כן, כאשר עוסק פטור מחליט על פתיחת תיק עוסק מורשה לצורך גדילה, מומלץ לעשות זאת "לפי הספר" בליווי מקצועי על מנת לחסוך בתשלומי מס ולהבין היטב מהי ההתנהלות הנכונה מול הלקוחות לאחר השינוי.

 

הכלים לבניית תדמית עסקית מובילה

תדמית עסקית נולדת באמצעות שפה. מציאת המילים הנכונות וחיבורן לנראות החזותית הן שימשכו את עיני הלקוחות, ובעזרת חשיבה והיכרות עם השוק לצד קהל היעד הרלוונטי, יפנו לצרכיהם. במרבית המקרים בעלי עסקים מגלים מומחיות רבה בתחומם אך מתקשים בתחום השיווק והמיתוג, וחשים כי הפוטנציאל העסקי שלהם אינו ממומש. ליווי מקצועי של יועץ עסקי מנוסה ובעל היכרות עם תחום העיסוק המדובר עשוי לסייע לעסק להתרומם פלאים ולחדור לשווקים ומקומות שיגדילו בעשרות מונים את פעילותו. יועץ עסקי מקצועי נועד לתת מענה במספר תחומים בניהם תחום הניהול הכלכלי של העסק, בוררות עסקית, מיצוי הפוטנציאל העסקי, המוצר/השירות ובניית תדמית עסקית מצליחה ומוכרת בשוק תחרותי.

 

יועצים עסקיים אינם מגבילים את עצמם לתחום עיסוק בודד, אולם ניתן למצוא יועצים עסקיים, עצמאיים או שכירים, המתמחים במספר תעשיות ממוקדות, ובמידת הניתן כדאי ונכון לבחור ביועץ עסקי המכיר את תחום הפעילות, מה שיקצר את הדרך המשותפת להצלחה. חשוב לבחור ביועץ עסקי המעניק תחושה של ביטחון ונוחות, שכן מדובר בעבודה משותפת הנשענת לא מעט על אמון, כאשר בעל העסק/ הארגון מכניס לביתו אדם חיצוני וחושף אותו אל כל סודות העסק. חשוב לא פחות לנהל תקשורת פתוחה בתקופת העבודה ולזכור כי בניית תדמית עסקית ושימורה הם תהליך המתקדם בשלבים ואורך זמן, וחשוב להגדיר מראש את מטרותיו ושלבי התהליך.

 

לפרטים נוספים על מציאת רואה חשבון מתאים לעסק שלכם לחצו כאן.